Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Saturday, October 30, 2010

AYUH TRAVEL KE BUKIT JALIL

Saya rasa semua orang dah tahu, nape semua orang termasuk saya mahu travel  ke Bukit Jalil hari ni. Tidak lain tidak bukan ialah untuk menyaksikan secara live perlawanan akhir bola sepak Piala Malaysia antara Kelate & Nogori malam ni..

Ayuh sama-sama kita memeriahkan (bukan buat kecoh tau) suasana di stadium nanti dan menikmati kerancakan perlawanan nanti dengan penuh semangat kesukanan...Kedua-dua supporters mestilah belajar menerima kemenangana dan kekalahan dengan cara professional..dah namanya Final..mestilah ada winner nya..mana leh seri lagi...

Sekarang ni saya di swimming pool Swiss Garden Resort Kuantan tengah layan anak nak mandi kolam..kejap lagi mau terus gerak ke Bukit Jalil. Di sini saya mahu berkongsi macam ne nak pegi ke Bukit Jalil dan anggaran kos travel bagi Anda yang belum pernah sampai ke sana jika dia bertolak dari Kuantan.
 
Dari Kuantan, Anda boleh masuk Lebuh raya Pantai Timur (LPT) entrance Kuantan @ Gambang. LPT ni  lerus je jalan nya tapi jalannya agak bumping..Kalau dah penat drive, RnR yang paling selesa untuk makan, solat, tunai hajat dan sebagainya ialah di RnR Temerloh. Temerloh boleh dikatakan midpoint untuk LPT iaitu lebih kurang 1.5 jam  dari entrance tol Kuantan (jika bawak ikut had laju 110km/j)...Jika Anda masuk entrance Kuantan; tol nya adalah sekitar RM 19.60 manakala jika masuk entrance tol Gambang, tolnya ialah RM16.90...Then Anda akan melalui Lebuhraya Karak dan akan exit di Tol Bentong yang berharga RM 3.00, dan seterusnya akan exit di Tol Gombak yang berharga RM5.00. Tol sahaja RM 24.90-27.60..

Bila dah exit tol Gombak bermaksud kita telah sampai Selangor/KL..(saya pun Konfius Selangor@KL)..Biasanya saya terus amik paling kiri iaitu cari signboard ke Seremban/Cheras/MRR2..bila dah masuk MRR2 Anda terus je sampai jumpa signboard ke Cheras sebelah kiri..then korang akan nampak pula signboard Bukit Jalil sebelah kanan..maka follow je la..

Anggaran milage untuk sampai Bukit Jalil ialah 560 km dan anggaran petrol ialah RM 40-50 sahaja berdasarkan kereta BMW Malaya saya




Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...