Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Thursday, October 14, 2010

1
Komen
JOM TRAVEL KE KOTA BHARU : SELANGOR VS KELANTAN PART 2


Saya eng gak bisa lagi menempis bahang kehangatan Perlawanan Suku Akhir Piala Malaysia SELANGOR vs KELANTAN, Jumaat ni..

Jumaat, abis je keje terus TRAVEL ke Kota Bharu nak saksikan secara REAL n LIVE perlawanan terHangit tahun ni selepas ianya dicemari dengan pelbagai insiden semasa 1st leg Match di Shah Alam. Kawan satu ofis pun dah ada dua tiga orang yang nak ranger skali ngan saya..Sape2 nak join sekali Travel ke KB bleh la PM saya. Kalau jd Travel ke KB, so tak de la skrin besar akan dipasang di depan rumah saya nanti ye kawan2 semua..Anda kena la cari port lain.


Saya meramalkan jalan raya pasti akan sesak nak ke Kelantan. esp. laluan Merapoh-Gua Musang..So, bagi sesiapa yang datang dari KL/Selangor untuk mengelakkan kesesakan di Merapoh Gua Musang, boleh gunakan laluan alternatif yakni lalu guna Lebuhraya Pantai Timur LPT. Confirm tak JAM.

Untuk laluan LPT, Anda perlu amik EXIT Jabor (tol lebih kurang RM 22) amik bulatan pilih ke JABOR-JERANGAU (ke kiri) ..Selepas tu Anda akan melalui 
  1. Cheneh
  2. Bandar Mukhtafi Bilal Shah
  3. Jerangau
  4. Kuala Berang
  5. Sg Tong
  6. Setiu
  7. Jerteh
  8. Pasir Puteh
  9. Selising
nanti terus je sampai la KB...Secara ringkas nya, selepas exit Jabor, belok kiri sebanyak 2 kali, sampai di Kuala Berang belok Ke kanan, nak Sg Tong amik kiri pastu terus je, sampai la ke KB.

Bila dah sampai KB, pusingla cari STADIUM SULTAN MUHAMMAD ke-4 kat mana.  Saya nak parking la jauh2 la dari stadium, tsayat2 apa2 terjadi pada kete kan susah. Biasanya saya park kat kawasan perumahan terdekat..conform selamat...sbb rakyat Kelantan baik2..yang  buat  kecoh dan merusuh tu sebahagian penyokong fanatik kedua2 RED teams  baik The GIANT dan juga The Warrior yang tak leh kawal perasaan . 

Oklah dulu..Jumpa di sana,sana,sana..

Travel Tips:
  1. Lepas exit Jabor, selalu la tengok signboard arah mana nak g KOTA BHARU
  2. Bertolak awal, pastikan rehat yang cukup dan pandu la ikut speed limit
  3. Siapa yang pakai plat no selain D...dinasihatkan takyah pegi la..esp W and B.
  4. Jangan tinggal solat, kalau yang leh jamak lebih afdal lakukan solat JAMAK TAKDIM, jgn sampai JAMAK TAKYAH udah lee








Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...