Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Friday, October 22, 2010

2
Komen
A to Z CHECKLIST UNTUK BERCUTI PART 2


Atas permintaan ramai pengunjung blog, saya dengan sedaya upaya melengkapkan post  A to Z CHECKLIST UNTUK BERCUTI : PART 2 demi menghargai kesetiaan Anda mengunjung blog TRAVEL & HOLIDAY ni.. 

FIRST AID diperlukan apabila berlaku kecemasan ketika bercuti. Percutian di dalam hutan, di kawasan pergunungan atau di tempat-tempat yang memerlukan anda melakukan aktiviti-aktiviti lasak, bawalah first aid bersama sebagai langkah berjaga-jaga.



GUIDE BOOK amat diperlukan sekiranya anda melancong. Biasanya guide book mengandungi lokasi geografi, destinasi pelancongan, nombor telefon, alamat, harga dan penjelasan tentang hotel. Guide book yang berbeza mungkin memfokuskan aspek pelancongan yang berbeza.


HAT pelindung daripada cuaca panas dan sejuk. Tilley hat amat sesuai untuk percutian di kawasan panas. Manakala, snow hat amat diperlukan untuk percutian musim sejuk.
 
ID TAG biasanya diikat pada beg pakaian untuk memastikan tiada berlaku pertukaran ketika pemindahan beg di airport, bus station dan sebagainya. Sekiranya beg anda hilang, ID tag yang mengandungi maklumat diri anda menjadi penyelamat dan anda akan dihubungi sekiranya beg tersebut dijumpai.


JURNAL, selain merakam kenangan percutian anda dengan mengambil gambar dan video, buku jurnal juga boleh merekod pengalaman percutian, merujuk senarai semak, zon masa, kod panggilan, nota dan lain-lain. 







So, .nantikan Post seterusnya untuk dapatkan check list K hingga Z pula...selamat ber' travel' and ber 'holiday'..


Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...