Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Monday, November 1, 2010

5
Komen
A to Z CHECKLIST UNTUK BERCUTI PART 3


KEY LOCK – aksesori kecil tetapi berperanan besar. Key lock digunakan untuk mengunci beg yang dibawa ketika melancong. Ia bertujuan mengelak beg anda diselongkar orang yang tidak bertanggungjawab. Gunakan key lock yang berkod untuk keselamatan yang lebih terjamin.

LUGGAGE – Alternatif kepada duffel. Luggage adalah penting untuk mengisi pakaian dan barangan lain yang dibawa semasa bercuti. Sekiranya percutian anda lama dan perlu bawa banyak pakaian, gunakan beg yang lebih besar, beroda agar mudah dibawa, ringan dan tahan lasak.

MAP – Malu bertanya sesat jalan. Tetapi map juga membantu anda untuk memudahkan perjalanan ke sesuatu destinasi percutian. Map penting sekiranya anda melawat sesuatu lokasi percutian at the first time.

NECK POUCH – Jika anda mahu menjaga keselamatan seperti tidak mahu kehilangan pasport, duit atau barang-barang kecil yang berharga, anda perlu membawa neck pouch ke mana-mana. Walaubagaimanapun, anda perlu careful dengan peragut yang akan menyerang anda pada bila-bila masa sahaja. Untuk lebih selamat, sangkut neck pouch anda di leher dan masukkan ke dalam baju.

ORGANIZER – Merupakan bekas untuk menyimpan barang-barang. Ia memudahkan anda membawa peralatan di dalam satu bekas dan mencarinya apabila perlu. Organizer termasuklah bekas atau beg kecil menyimpan IC, credit card, passport menggantikan dompet, toiletries kit, beg laundry dan sebagainya.


Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

5 comments:

  1. best2..bila lagi ni nak kuar Part 4???aku dah nak g travel ni

    ReplyDelete
  2. sabar Faezz..nanti kitaorg post kan entri tu part by part..

    ReplyDelete
  3. air laut yang sungguh menenangkan..mesti ko nak g travel ngan cruise..ke nak g travel kat kelong di LUKUT mcm zaman2 student dulu lagi..

    ReplyDelete
  4. boleh la jugak..sebenarnya saya baru balik dari Pangkor...but my camera rosak..so tak leh nak upload photos..nak skrg tengah amik feel nak pegi belayar ngan cruise lak,...insyaAllah kalau jadi..kalau tak nak g travel ke Pulau2 di Sbah..tapi skrg ni dah nak musim monsun lak

    ReplyDelete
  5. tq for the tips... risau pulak kalau takot tertinggal brg penting... huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...