Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Monday, October 11, 2010

1
Komen
PENAWAR BARU PNEUMONIA TERBONGKAR

Post ni adalah sambungan kisah BOLEH CAYA KE TRAVEL GUNA GPS. Dah sampai dengan jayanya di
kaki lima hospital, saya dan wife (sambil mendukung The Traveler Jr.) meluru ke dalam kaunter pendaftaran hospital. Saya dengan suara macho bertanya "Hmmm...Hai Cik Nurse, patient nama Muhammad Aqil Luqman Muhammad (tu la nama anak saudara saya) duk wad mana''?..Nurse tu bagi la direction untuk ke wad anak saudara saya itu..hehe (saya pun dah tak ingat daaa apa nama wad tu..tak silap kat level 2).
Naik lif bagai..maka tibalah di wad yang dimaksudkan..masuk2 je tgk patient lain duk baring atas lantai.,.saya pun kejut la 'patient' tadi yakni Kak Long pd Aqil, Ain. "Mana mama, abah n Aqil"? kami bertanya..Ain dalam keadaan mamai mengeling kepala jew..Selang beberapa minit Aqil bersama2 abah n mamanya masuk..Sian betul tengok Aqil..monyok je..asyik nak dukung..

Saya pun terpikir mcm ne nak kasi Aqil ceria ni..Haa..Saya ada satu idea..The Traveler Jr perlu mainkan peranannye...Saya suruh The Traveler Jr main toys Aqil, selang 2 minit je..dia terus ceria..bukan setakat ceria, dah mula bersilat, wrestling, berkarate dengan The Traveler Jr saya. Kecoh satu ward..


 Dalam 12 minit kemudian, tiba2 muncul lak atuk dia dari Kelate datang secara lone ranger bersama Kembara kesayangan...Maka bertambah pulih Pneumonia si Aqil...Duk lihat telatah kanak-kanak riang bermain, perut mula berbunyi..So, kitaorang turun melantak kat Restoren Kelisa bawah ofis Datuk Dr Fadzilah Kamsah kata abang ipar. 

(Tengok sahaja la muka dia tu tersenyum lebar je budak Aqil)

Dah pekena nasi goreng belacan n mee goreng hailam, Pneumonia Aqil dari severe level terus turun ke level mild..Sebelum pulang, saya n family hantar la Aqil ke wad balik..masa tu makin aktif duk kejar mengejar ngan The Travler Jr...Sah ni, esok confirm bleh discharge dari wad.



Travel Tips: Penawar Baru Pneumonia
  1. Bila melawat orang sakit, kita kena cuba gembirakan dia. Orang sakit, bila ada orang melawat, tambah ramai lagi bagus, yang kesakitan akan beransur lega sikit2 terutamanya Pneunomia
  2. Ketika melawat orang sakit banyak doakan padaNYA semoga si sakit cepat sembuh.



Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

1 comment:

  1. hm, betul2.. sokong 300% yg The Traveler ckp... anyway, Traveler Jr. is the cutest...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...