Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Tuesday, October 5, 2010

2
Komen
SAMAN OH SAMAN!

Oh Tidak! Saya kena saman lagi...sekarang ni saya menjadi pengumpul saman tegar..setiap tempat ada saman..tapi semua dah dibereskan..tak sanggup tengok BMW Malaya ku kena clamp n ditunda..jatuh saham bro..

Pada 22/8/2010 saya parking kete sebelah ECM (saya dah lupa tarikh dia), niat nak naik cari pampers anak kejap je...kuar dari Carrefour beli pampers, ternampak lak MBS Bookstore, saya terus menuju ke dalam. Asyik duk baca buku di MBS, tup2 dah 6.15p.m..dah 30 minit saya kat dalam. Saya kena cepat ni nak hantar wife naik bas lak 6.30 p.m.
Sampai je kat kete, ada surat ‘cinta’ dari Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) terselit di viper kete...adus...saya kena saman lagi...sebab nak cepat nak hantar wife kat terminal bas Kuantan, saya terus amik dan simpan surat saman tadi laci dashboard tanpa melihat amaun saman dan deskripsi kesalahan tu (sebelum tu sila cuba teka berapa rengget saman tu)...lepas wife dah selamat naik bas dan selamat berlepas saya masuk kete dan barulah saya amik balik surat saman tu untuk dibaca.

Saya buka perlahan-lahan saman tu, perkara pertama saya tengok ialah amaun saman (biasala manusia sekarang semua tentang pulus)....dalam benak saya, mesti RM10 je ni (pengalaman lepas), jangkaan saya silap, sekali RM30 daa..termenung saya..terus tengok apa kesalahan tu, menghalang laluan pili bomba. Yang saya konfiden park kete kat situ, sebab tengok banyak je kete park tepi ECM tu, hari Ahad..sebelum ni mana ada MPK keje public holiday, jam pun dah dekat-dekat kul 6 ptg..RM30 tu bukan rezeki saya..rezeki MPK..bayar saja la..



Mesti korang ingat saya kena saman main2, ni DIA..Sori kualiti gambar kurang memuaskan...saya baru jumpa balik surat cinta ni setelah sekian lama dibuat perkasam..
Travel Tips:
  1. Kalau pegi shopping ECM walaupun sekejap, masukla parking ECM, hanya RM1 je per entry dari kena saman RM30 macam aku tadi. 
  2. Patuh la pada peraturan dan undang-undang walau di mana Anda berada pada setiap masa dan hari.




Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

2 comments:

  1. naik BMW tu...banyak makan wang..haha padan muka kena saman..ala 30 je ..setel je

    ReplyDelete
  2. ala biase lah bro..org kalo pki bmw mmg slalu cri tmpt parking yg akan disaman...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...