Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Monday, October 18, 2010

6
Komen
A to Z CHECKLIST UNTUK BERCUTI PART 1

ADAPTER PLUG – Ia amat berguna sebagai penyambung kuasa kepada barangan elektronik seperti camera, handphone dan alat elektroniok lain yang dibawa ketika melancong terutama ke luar negara. For your information, kepala plug di sesebuah negara adalah berbeza. So, adalah penting anda membawa adapter plug yang sesuai dengan negara yang ingin dilawati.


BACKPACK – Bagi backpackers, backpack sangat berguna untuk mengisi barang-barang sperti pakaian nipis, kamera, produk penjagaan diri dan sebagainya. Sekiranya anda ingin membelinya, pilihlah yang ringan, mempunyai ruang penyimpan yang banyak dan memudahkan anda membawanya.





CAMERA – Percutian tidak akan bermakna tanpa kenangan, dan kamera berfungsi untuk merakam percutian anda. Gunakan compact digital camera yang mudah dibawa  kemana-mana. Sekiranya anda seorang pakar mengambil gambar dan menginginkan sesuatu yang menakjubkan, SLR digital camera mungkin diperlukan.

DUFFEL – kebanyakan orang lebih gemar menggunakan Duffel untuk mengisi pakaian dan barangan ketika bercuti. Lebih kecil dari luggage dan sesuai untuk mereka yang bercuti dalam tempoh yang singkat. Untuk memudahkan pergerakan anda, pilihlah duffel yang dilengkapi roda, pemegang dan tali.




EXPANDABLE CASE – Biasanya digunakan oleh mereka yang pergi bercuti sambil bekerja. Beg ini mempunyai banyak compartment untuk menyimpan dokumen, peralatan elektronik seperti laptopdan sebagainya. Untuk lebih keselesaan  dan mudah dibawa ke sana ke mari, gunakan expandable case yang beroda.



Hah...ni baru dari A hingga E..nanti kan tips checklist seterusnya di post yg akan datang. Saya akan berikan sehingga Z untuk Anda. 

Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

6 comments:

  1. jenuh nk tggu sapa Z ni..hehe..kalu tepek gamba lg mudah dpt gambaran.

    ReplyDelete
  2. tq atas komen membina tu..InsyaAllah nantikan part 2.gambar kalu ada ms aku tepek kan

    ReplyDelete
  3. tggu ye jangan tak tunggu..sbr menunggu..besar pahala nye..huhu

    ReplyDelete
  4. wah semua gadget2 ek... makanan takda ke..hihi

    ReplyDelete
  5. kena makan gadget je laa...ni senarai dari TOK BATIN A=ayam, B=Bubur, C= Cole, D= Dadu, E= Epal..haha...saja melawak ni..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...