Sertai Geng Travel

^^SKROL KE BAWAH UNTUK LINK EXCHANGE^^

Monday, October 11, 2010

1
Komen
BOLEH CAYA KE TRAVEL GUNA GPS

Saya menerima berita yang anak saudara masuk hospital akibat pneumonia (paru-paru berair) dari ibunda. Secara kebetulan saya ada course review di Ampang, maka leh saya pegi melawat.

Setelah selesai ber course review, saya mintak wife call abang ipar untuk minta direction ke Hospital Pakar An-Nur Bangi ni..saya area Bangi sana ni memang fail, setakat UKM tu bleh la. Abang ipar saya bagitau “Masuk tol Bandar Baru Bangi (UKM), jumpa bulatang terus amik kiri, jalan terus je, jumpa 4 butir trafik lite , masuk kanang”. Macam senang n clear je direction..tapi dah disebabkan saya ada GPS (padahal GPS bini yang punya), maka saya on jugak la GPS sebagai panduan.
Bila duk drive di highway tu, GPS saya mintak masuk tol Kajang…adus tertekan betoi guna GPS ni..mana satu nak ikut GPS atau direction Abg Ipar.. “bising ar GPS ni” saya lebih konfiden dengan Abg Ipar saya..maka GPS mula la membebel “recalculating”. Dalam 5 minit kemudian saya sampai di tol UKM dan saya follow betul2 direction Abg Ipar td + direction terbaru GPS (selepas recalculating), sampai di trafik lite ke-4 masuk kanan.




Bila masuk kanan tu sudah kelihatan hospital tu..ikut GPS suruh saya belok ke kanan sekali lagi, namun ke lihat one way daa..mahu nak kena horn..so, kena buat satu pusingan bangunan untuk sampai ke HOSPITAL PAKAR AN-NUR Bangi.



Ikuti sambungan kisah ni di PENAWAR BARU PNEUMONIA TERBONGKAR..adakah The Traveler berjaya melawat anak saudara dan apakah kesudahannya.. 

Travel Tips:
  1. GPS direction tak leh caya 100%, kena tgk signboard jalan jugak, kalau tak silap2 Anda akan bantai one way, tak pun GPS akan bagi direction untuk long cut, bukan short cut way


Traveler
Chief Excutive Officer

dR_916 Sdn. Bhd. - Take 5 for Travel Tips
dtravelog@yahoo.com
http://traveltips4life.blogspot.com

1 comment:

  1. can't believe to GPS 100%...still need to see the signboard while driving... i'm always 'makan langsat' if use it 100%....but if u don't hv any idea how to go to the new place, u can try to use it...
    tips: make sure ur petrol tank is full.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...